Az egyedül bolyongások, a függöny elrántások, a messze túltolt hangeffektek és a semmiből előrángatott, hatásvadász rémarzenál csak az egyik fele annak, amiért biztos voltam a korai kaszában. A másik pedig Wes Bentley nyomozása, aki két tetthelyre is bukkan, amit egy olyan titokzatos alak hagyhatott maga mögött, aki nagyon szeretett volna Hannibalosat játszani viszonylag kevés sikerrel. Aztán a semmiből jött egy bakelit lemez – rajta a She Wants Revenge – Tear You Apart dalával -, én meg csak tátottam a számat, hogy a Lady Gaga-Matt Bomer párost bemutató montázs tényleg ugyanabban a sorozatban kapott helyet, mint az előzőek, mert hihetetlenül eltalálták ennek a 5 percnek minden egyes képkockáját. Ha a Hotel legnagyobb erényét kéne kiválasztani, a Gaga-Bomer duó mellett, mindenképpen a zeneválasztásokat emelném ki és azt a retro-atmoszférát, amit a dalok, a neonfények és néhány díszletelem egyvelegével remekül sikerült megteremteni. Az a helyzet, hogy hiába vártam egészen eltérő felhasználását a hotel-tematikának, és hiába volt baromi nagy mellényúlás az elején, hogy voltaképpen csak annyit hoznak ki belőle, hogy minden szobába és apró kis szegletbe valami egészen furcsa, mindfuck dolgot csempésszenek, mégis volt hogy ez működött, például a hófehér "játékteremnél", és ha ilyesmiket hozna a folytatás, valami egészen jó is kisülhetne az egészből.
Wes Bentley történetéhez azért illik hozzátenni, hogy később ő is kap egy kifejezetten erős jelenetet, aminek megint lett stílusa a rendőrautó fényével és szirénájával, illetve pozitívum, hogy a kezdeti káoszt már a "pilot" második fele elkezdte rendbe rakni flashback jelenetekkel, és többé-kevésbé látszik, hogy milyen történetszálakat pengethetnek majd a sorozat írói. Az összkép így első blikkre az előző két szezonhoz képestmindenképpen véresebb, elvontabb, sokkal erősebb atmoszférával, ami legjobb pillanataiban vissza-vissszakacsintgatott ahhoz a ponyvás vonalhoz, ami az Asylumot a legerősebb és talán egyetlen kiemelkedő szezonná tette. Ugyanakkor a karakterfelhozatalt tekintve csupán 2-3 érdekes figurát látni. Sarah Paulson szakadt drogosként a részemről mellényúlás, és nem az alakítás miatt, viszont tény és való, hogy ezúttal mertek elszakadni az eddig kedvelt típusok újrakiosztásától. Lady Gaga nem hogy megállja a helyét, de kifejezetten jól áll neki a szerep, amit hoznia kell (nem díjátadó kategória, de ezt a karaktert ráírták és egyelőre a sorozat talán legjobb pontja), Denis O'Hare egy kaméleon, Kathy Bates meg… Kathy Bates.
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive. You can check-out any time you like, But you can never leave… Ha az előző két szezonból indulunk ki, simán azt mondanám, hogy újra itt van az évnek azon része, amikor az American Horror Story elhiteti velünk, hogy továbbra is érdemes a bizalmunkra. De ha már anno én is pont a hotelt feszegettem, mint érdekes szezontémát, próbáltam előítéletek nélkül leülni a nyitórész elé és kíváncsian várni, hogy mi sül ki Ryan Murphy kapunyitási pánikjából. Már csak azért is érdeklődtem, mert többen is említettétek az 5×01-et a hét fénypontjaként és csalódásaként is egyaránt, illetve azt megelőzően is húzta a száját néhány rajongó, hogy milyen lesz a folytatás Lady Gaga érkeztével és Jessica Lange távoztával. Egy biztos, ha nem terveztem volna el, hogy mindenképpen írok erről az epizódról, vélhetően végig se néztem volna a részt, mert az első 25 perc katasztrofálisan gyenge volt és jóformán minden ötlettelen klisét elhasznált, amit csak gyűlölni lehet a horror műfajban.
Online sorozat hírek, színészek, érdekességek. Minden amit a szeretett sorozataidról tudni érdemes. Szólj hozzá, oszd meg velünk véleményedet, légy te is sorzatbarát. Folyamatosan frissítjük a Amerikai Horror Story 5. évad 2. rész "Chutes and Ladders" linkjeit.