Vada (Anna Chlumsky) az irodalomtanárjába szerelmes, ami ma már egy kicsit rosszízű, bár a való életben kétségtelenül előforduló problematika, és észre sem veszi szegény Thomas-t (Macaulay), aki kétségbeesetten jelentkezne az első szerelem posztjára. És Thomas-t tényleg halálra csípik a méhek – de előtte legalább csókolóznak egyet Vadával. Kedvenc jelenet: a béna csók, nyilván. Remélem, legközelebb sikerül meghalnod:) A lilahajú, animékért rajongó középiskolás Eszter (Herr Szilvia) szintén a saját tanárába, Csaba bába (Polgár Csaba) szerelmes, ez a film azonban nem a My Girl, sokkal inkább kettős sorstragédia. A szerelem kamasz és pedagógus között a virtuális térben, a monitor előtti egymásra találásban csúcsosodik ki, melynek során a tizenhat éves, különc lány akár a pólóját is leveszi a felnőtt férfinak, ha az arra kéri… de valóban ő kéri? A Remélem… csavaros és fojtogató tanulmány magányról, elhanyagolásról, abúzusról, a bullying természetéről: az első szerelmet illetően itt semmiféle pozitívumot ne reméljünk.
CHASE 2021. 02. 07. 16:19 Az utolsó előtti etap következik. Szerettem, utáltam, majd megint szerettem, nem annyira szerettem, végül elfogadtam... Mindig annak megfelelően, hogy milyen fényben láttatta velem egy újonnan megjelenő kritika vagy vélemény. A Gravitáció nem film - és alapvetően ez okozta a nehézséget a megítélésében. De ezt nem úgy értem, hogy nem film, hogy nem jó; hanem úgy, hogy nem ez az a műfaj amiben elindul. Élményparknak definiálnám inkább, egy olyan élménynek, ami ekvivalens azzal, mint amikor beülsz a vidámparkban egy űrös témájú 3D-s vetítésre, ahol levetítik az arcod 3D-ben, zötykölődik alattad a szék, és végül úgy jössz ki, hogy azt se tudod melyik bolygón vagy. Nem vitás azonban, hogy a Film mint műfaj eredeti formájában is valami ilyesmi, és ennek a Gravitáció se mond ellent. Csak hát hozzászoktunk, hogy a film nem csak ez. A Gravitáció fix helyezése épp ezért kérdéses, és csak egy dolgot tudok biztosan: helye van az Évtized legjobb filmjei között, és csak kozmetikázás kérdése, hogy a Tíz között vagy a Húsz között.
A lebilincselő nyomozás és a brutális gyilkosságok részletei olyan lebilincselően feszültek, hogy a Netflixre minisorozat-formában került fel. Testről és lélekről A Testről és lélekről nagyon nem egy tipikus romantikus film, de éppen ezért olyan varázslatos. A lassú, különleges hangulata tökéletesen mintázza a két főszereplő esetlen közeledését egymáshoz, ahogy a néha fel-felbukkanó szarvaspár is. Enyedi Ildikó alkotásának szimbólumain még sokáig töprenghetsz, ha éppen nem a húsbavágóan igazi jelenetek emésztgetésével vagy elfoglalva. Remélem legközelebb sikerül meghalnod:) Az iskolai és az internetes zaklatás olyan jelenség, amivel mindannyian tudunk azonosulni. Ha megtörtént veled és téged rekesztettek ki az osztálytársaid azért, ha csak a szemtanúja voltál a bullying nak, akkor azért. Mivel tehát Schwechtje Mihály elsőfilmje gyakorlatilag bárkivel megtörténhet, ezért is üthet meg nagyon a Remélem legközelebb sikerül meghalnod:), aminek a passzív-agresszív szmájlival kísért címe már mindent elmond arról, milyen stílusú filmre számíthatsz.
Persze a legvédtelenebb áldozatok, akiknek ma már születéstől fogva teljesen átfonja-átformálja az életét a világháló, a fiatalok és a gyerekek: nem csoda hát, hogy az ilyen filmek leginkább rájuk fókuszálnak. Magnus von Horn legújabb nagyjátékfilmje, a Sweat ezúttal egy újabb, eddig talán kevésbé tematizált aspektust helyez a középpontba: az influenszerkedést, ami első ránézésre tényleg nem tűnik annyira vérfagyasztó témaalapnak, mint a társaik online zaklatásába vagy a felnőttek gyomorforgató közeledésébe beleroppanó gyerekek. Ám a felszínt megkapargatva még egy ilyen ártalmatlannak tűnő tevékenység kapcsán is előkerülnek a nyugtalanító kérdések, amelyekre a svéd származású, Lengyelországban élő és dolgozó rendező a maga filmes nyelvén és stílusában keresi a válaszokat. Mert végül is mi rossz van az influenszerkedésben? A film elején a rózsaszín és más élénk színek, erős fények dominálnak – így ismerjük meg főhősnőnket, Sylwiát, aki látszólag nagyszerű életet él. Fitneszedzőként élethivatása, hogy megmozgassa az embereket, hogy folyamatos lelkesítőjük és bátorítójuk legyen, ehhez pedig a legkézenfekvőbb eszköznek tűnik a közösségi média.
Posted in 4 Categories Remélem legközelebb sikerül meghalnod 🙂 magyar thriller, dráma, 96 perc szeptember 13-án 17:00 | 21-én 16:45 | 28-án 16:30 december 20-án 19:00 utána beszélgetés Szeghyné Gurin Eszterrel Eszter a tinédzserkor megpróbáltatásait a mangák világában igyekszik átvészelni. Kívülállóként szemléli kortársait, náluk sokkal többet jelent neki, hogy angoltanára külön figyelmet fordít rá. Amikor egy nap a tanár váratlanul elmegy a gimnáziumból, Eszter lába alól kicsúszik a talaj. Muszáj szembenéznie tinédzser korosztályával, azok hiúságával és saját csapongó érzelmeivel. A Remélem legközelebb sikerül meghalnod 🙂 az első magyar tini thriller, egy online zaklatásba forduló szerelem, pattanásig feszült története. Schwechtje Mihály az HBO Terápia című sorozatának harmadik évadában volt az egyik rendező, korábban számos kisjátékfilmet készített, legutóbbi rövidfilmje, az Aki bújt, aki nem jelenleg a mozikban is látható: A fa alatt című, többszörös díjnyertes izlandi fekete vígjáték kísérőfilmjeként.
Videóforrások 191 Views Eszter a tinédzserkor megpróbáltatásait a mangák világában igyekszik átvészelni. Kívülállóként szemléli kortársait, náluk sokkal többet jelent neki, hogy angoltanára külön figyelmet fordít rá. Amikor egy nap a tanár váratlanul elmegy a gimnáziumból, Eszter lába alól kicsúszik a talaj. Muszáj szembenéznie tinédzser korosztályával, azok hiúságával és saját csapongó érzelmeivel.
A legjobb rendező kategóriájában Goda Krisztina, Reisz Gábor, Schwechtje Mihály, Szilágyi Zsófia és Ujj Mészáros Károly kapta a Magyar Filmakadémiától a legtöbb szavazatot. A legjobb női főszereplőnek járó díjért Balsai Mónika (X - A rendszerből törölve), Gera Marina (Örök tél), Radnai Csilla (Nyitva), Szamosi Zsófia (Egy nap) és Török-Illyés Orsolya (A rossz árnyék) versenyeznek majd. A legjobb férfi főszereplő kategóriában Hegedűs D Géza (A Hentes, a K*rva és a Félszemű), Keresztes Tamás (Lajkó - cigány az űrben), Kovács Lehel (Nyitva), Mohai Tamás (Vándorszínészek) és Rába Roland (Paraziták a Paradicsomban) között dől majd el a verseny. Idén három egész estés animációs film: Rófusz Ferenc Egy év Hoppifalván, Pálfi Zsolt Lengemesék 2 - Tél a Nádtengeren, valamint Milorad Krstic Ruben Brandt, a gyűjtő című filmje száll versenybe a Magyar Filmdíjért. (MTI)
Gyermekeknél megszokott, hogy szerelmesek lesznek egy- e gy celebbe vagy tanárba, azonban, mivel Csaba egyértelműen észleli a lányok vonzódását iránta, bennem felmerült a kérdés, hogy erkölcsileg és morálisan mennyire helyes az, hogy elfogadja két kiskorú lány meghívását az otthonukba, majd pedig kézen fogva hívja táncolni a körülbelül 15-16 éves Esztert. Figyelmeztet a film arra, hogy az interneten soha se osszunk meg magunkról olyan dolgot, ami kompromi t táló lehet, pláne ne vetkőzzünk le semmilyen internetes platformon, mert nem tudhatjuk, ki és mit fényképez le, küld tovább. Van példa lelki zsarolásra, mikor Esztert "Csaba" (=Peti) addig nyaggatja, amíg rá nem figyel teljesen. Ennek a jelenetnek érdekessége még, ho g y Eszter választás elé kerül: választania kell a "húsvér" (=elérhető, megkapható) Beni, és a virtuális t anár úr között. Ez az egyik legmegfogóbb motívuma számomra a filmnek, hiszen én is hajlamos vagyok a valós élmények helyett a virtuális életet választani. Ez a korosztál y om "betegsége".
Rossz versek Újabb Reisz Gábor-film a listán (nem elfogultságból: egyiket sem lett volna szívem kihagyni a felsorolásból), aminek ezúttal maga a rendező a főszereplője is. Bár nem egy VAN 2. 0, mégis a Rossz versek ahhoz hasonlóan egy szakítás feldolgozását meséli el egy olyan srác életén keresztül, aki Áronhoz hasonlóan csak úgy bolyong a világban. A Rossz versek et elsősorban a rendező egyedi látásmódja, és az ötletes műfaji játékok teszik különlegessé, amit egyszerűen imádunk. Drakulics elvtárs Már az elején szögezzük le: még több olyan ötletes alkotásra van szüksége a magyar filmiparnak, mint amilyen a Drakulics elvtárs. Bodzsár Márk meglovagolja a vámpírsztorik fantasy-vonalát, de utánozhatatlan magyar csavarral: Kádár elvtársnak és a Szovjetuniónak szüksége van az örök életre, amit az Amerikából hazaérkező vámpírtól kell megszereznie a magyar kémelhárításnak. A 2000-es évek elején unalomig ismételt vígjátékai helyett ilyen egyedi témájú, szupervicces filmeket szeretnénk látni a moziban.